31 · 01 · 2021

Què cal menjar per pujar l’estat d’ànim?

Et sents deprimit? Tens ansietat o et trobes més estressat?

Has de saber que l’alimentació juga un paper molt important en et teu estat d’ànim i en el bon funcionament del teu sistema nerviós.

Avui, la nostra Psicòloga i PNI, Rosa Viñas, ens explica què cal menjar per millorar el teu estat d’ànim.

L’alimentació és la responsable d’aportar els nutrients essencials al nostre sistema nerviós, per tant, si et sents baix d’ànims, para atenció a què estàs menjant.

Alguns nutrients importants per a la nostra salut emocional són:

– Vitamines del grup B. Milloren l’estat anímic i contribueixen enfortir el sistema immunitari. Aliments com els ous (rics en biotina), les pipes de gira-sol, el salmó o el pollastre, són rics en vitamines del grup B.

– Magnesi. Essencial per generar l’energia que necessiten les cèl•lules i per millorar la funció adrenal. El trobem en gran quantitat en el pa integral, els fruits secs i els llegums.

– Vitamina D.  Involucrada en el desenvolupament cerebral, la neuro protecció i la immunomodulació. A més, realitza funcions antiinflamatòries i reparadores de la paret intestinal i millora l’estat d’ànim. La manera més efectiva d’ingerir-la és prenent el sol. A l’hivern, sovint baixen molt els nivells d’aquesta vitamina D i cal prendre suplements per pujar-la.

– Triptòfan (5Htp).  Millora els símptomes depressius, l’insomni i la migranya. Alguns aliments rics en triptòfan són els ous, el peix blau, els fruits secs, el plàtan i les llavors (gira-sol, sèsam…).

– Omega 3. Millora les funcions cerebrals i neuronals. Es troben bàsicament en el peix blau, algunes algues i en l’oli de lli o sèsam.

– Altres bioactius. La cúrcuma, els pigments vermells i blaus de les plantes, els fenols que porta el romaní, el gingebre i el te verd també recolzen la bona activitat del cervell.

Aquestes són unes bones pautes alimentàries generals. Tot i això, sovint és recomanable un estudi personalitzat  per detectar quines mancances s’observen i quins nutrients, complements o eines psicoterapèutiques et poden ajudar a la millora individual de la salut emocional.

Si ens creus que podem ajudar-te, demana una visita amb nosaltres.

Rosa Viñas, Psicòloga Cínica i PNIE

La Rosa passa consulta de Psicologia i PNIE  a Blank. La pots conèixer millor aquí.

 


Contacta’ns: